De Familie Fit LOLympische Spelen

Familie Fit daagt jullie uit in de LOLympische 7-kamp; 14 opdrachten in 7 disciplines: lopen, springen, werpen, balvaardigheid, worstelen, wandelen en evenwicht.

Neem deel aan de Familie Fit LOLympische Spelen!

Familie Fit daagt jullie uit in 14 opdrachten in 7 beweegvaardigheden: lopen, springen, werpen, balvaardigheid, worstelen, (snel)wandelen en evenwicht.
Brengen jullie de opdracht tot een goed einde, dan mag je de opdracht aanvinken op jouw LOLympische diploma.

Het diploma kan je hier downloaden.

7 sportdisciplines - 14 opdrachten

De LOLympische Spelen 7-kamp telt 14 opdrachten, ingedeeld in 7 disciplines. Je mag kiezen welke opdracht uit het thema je uitvoert. Krijg je er geen genoeg van, dan mag je ze zeker alle 14 uitproberen :-)

Hieronder vind je een overzicht van alle opdrachten.
De volledige speluitleg en varianten kan je hier downloaden.

Discipline - lopen

  1. De Gezinskilometer. Loop met het hele gezin een aflossingsrace van 1 kilometer.

  2. De 4 * 10 meter overloopspelen. Probeer een zo snel mogelijke tijd neer te zetten in deze 4 overloopspelen: de stokjesrace, lepelrace, magische krant en tennis-kin-balestafette.

Discipline - springen

  1. De vloer is lava! Probeer de overkant van de kamer of tuin te bereiken door van het ene krantenvel naar het andere te springen.

  2. Lolympisch hinkelparcours. Teken een hinkelparcours van 10 vakken en voer bij elk nummer een springopdracht uit!

Discipline - balvaardigheid

  1. Speel een voetbalwedstrijdje met het hele gezin. Heb je geen doeltjes? Dan kan je met enkele rugzakken of een trui de doelpalen markeren.
  2. Basketbal: plaats een emmer op 2m afstand (of verder als het goed lukt). Probeer propjes papier of verschillende (soorten) ballen in de emmer te werpen.

Discipline - werpen

  1. Kogelstoten met een tennisbal.
  2. Speerwerpen met een nylonkous...

Discipline - worstelen

Stel je blootvoets per twee op. Elke speler schrijft met afwasbare stift of balpeneen zelfgekozen nummer op de voetzool. Baken een arena af (binnen: mat, buiten : grasveld). Wie kan het eerst het nummer lezen op de voetzool van de tegenstander?

Discipline - (snel)wandelen

  1. Bouw een hindernissenparcours in de tuin, het park of in huis. Probeer zo snel als je kan van start naar het einde van het parcours te geraken, zonder de grond te raken.
  2. Zet verspreid in de tuin of de woonkamer een aantal stoelen. Span een koord van stoel naar stoel. Vertrek bij de eerste stoel, geblinddoekt neem je de koord met 1 hand vast. Hoe snel geraak je bij de laatste stoel?

Discipline - evenwicht

  1. Tracht een bezemsteel of een andere stok zolang mogelijk op 1 vinger in evenwicht te houden.
  2. Baken een vierkant af. Elke speler heeft een kussen voor zijn buik. Spring op1 been en probeer de andere speler uit het vierkant te duwen.
  3. Werpspel op 1 been.